Nu Am Pierdut Basarabia, Am PREFERAT Transilvania

  • Publicat pe Acum 26 Zile

    Atentie, Cad Mere!

    rogold.info/number/cT-...
    Instagram @atentiecadmere

    Puteti sustine canalul prin Patreon - www.patreon.com/user?u=923357
    Sursa muzica bit.ly/3nJKRmy
    Surse video bit.ly/3dpuhUd

    Pentru Contact

    Facebook - atentiecadme...

    Email atentiecadmere@gmail.com

    Clik mai jos pentru abonare , multumesc

    www.youtube.com/c/AtentieCadMe...

valentin pohrib
valentin pohrib

...termino in plm cu propaganda asta antinationala,daca ai un canal de youtube asta nu inseamna ca poti face tu istoria Romaniei cum ti se scoala tie pl

Acum 22 ore
cradleofalex
cradleofalex

"fan al BASKETBALLului" (in clipul despre Kim Jong Un), "artileríe" (in clipul despre WWI), "ape tulburE" (Am PREFERAT Transilvania)... Ma gandeam serios sa ma reabonez, dar vad acelasi nivel de analfabetism si cringe ca acum 2-3 ani cand m-am dezabonat.

Acum 2 Zile
Александр Балан
Александр Балан

Basarabia e Rusia

Acum 3 Zile
yes
yes

Pentru ca noi români nu am avut niciodată liniște pe acest pământ...

Acum 4 Zile
Octavian
Octavian

Cam varza prezentarea si plina de inexactitati. De evitat clipurile lui cad mere āsta.

Acum 4 Zile
Alex Cătălin
Alex Cătălin

Fa un video despre Rebeliunea Cereasca Taiping sau despre legile Jim Crow din Dixie.

Acum 7 Zile
2pac
2pac

Am venit sa citesc comentariile unguilor "Nu e adevarate clipurile tau, ardealele e a noastre"

Acum 9 Zile
Nicolae Prisacaru
Nicolae Prisacaru

Bai stai un pic te rog, hai ca sunt din Basarabia si nu sunt de acord cu tine. Zici ca Basarabenii au cerut ajutor Romaniei si Romania a ajutat Basarabia reintegraind-o in tara mama in 1918. Deci corect a fost asa: Tarul rus e omorat, e haos total in fostul imperiu rus in 1918 si Sfatul Tarii din Basarabia profita de ocazia unica si voteaza unirea cu Romania. Pacat ca nu ai pomenit nimic despre ultimatumul dat de sovietici Romaniei in 1940, cand Romania a decis sa cedeze Basarabia fara un singur foc calailor sovietici care si-au batut joc ulterior de basabareni si nord bucovineni. Istoria arata ca Finlanda a putut rezista, de ce macar nu s-a incercat de luptat?

Acum 9 Zile
Andrei Diaconu
Andrei Diaconu

Aici sunt complet de acord cu tine. sunt din Vaslui, si consider ca ce a facut romania la ultimatumul din 1940 a fost fara pic de logica. Si exact la exemplul finlandei m-am gandit si eu. Daca am fi luptat atunci impotriva rusilor, probabil am fi pierdut fara drept de apel, dar probabil azi, Moldovenii din Republica Moldova ar fi fost mai receptivi la ideea unirii. Asa, va fi destul de greu de convins populatia de acolo, aproape imposibil. Cicatricea ocupatiei sovietice inca nu s-a vindecat, si trebuie sa fim realisti cand vine vorbade topicul unirii! Cu parere de rau.

Acum 4 Zile
Nicolae Prisacaru
Nicolae Prisacaru

@m Braun Ți-ai demonstrat prostia prin acest comentariu.

Acum 5 Zile
m Braun
m Braun

Moldovenii zic mai și nu bai deci nu ești din Moldova

Acum 5 Zile
Nicolae Prisacaru
Nicolae Prisacaru

@aless Asta e, nu poți schimba istoria. Sperăm ca pe durata vieții noastre sa vedem reunirea, măcar din ce a mai râs din Basarabia 😔

Acum 7 Zile
aless
aless

Pentru ca Germanii si ungurii ne-au presurizat sa nu luptam, Carol al II-lea si-a exprimat dorinta sa nu fie data Basarabia fara lupta.

Acum 7 Zile
Denes Balogh
Denes Balogh

In loc sa spui povesti mai bine pune mana pe carte si informeaza-te. Poti incepe cu World Order de Henry Kissinger.

Acum 10 Zile
Stefan Bobia
Stefan Bobia

Ce pamant a dorit inapoi Romania de la bulgari cand a intrat in al doilea razboi balcanic ? Noi nu avem pretentii istorice sau culturale asupra Catrilaterului. Din ce stiu eu am rupt teritoriu din vecinul de la sud fara un motiv mai bun in afara de simplu fapt ca puteam sao facem la tratativele de pace cu un oponent invins, si restul actorilor diplomatici aveau treburi mai importante de facut pentru a obiecta.

Acum 11 Zile
Török Bálint
Török Bálint

3:33 Cum adica vroia I.C. Bratianu sa recastige Transilvania? Romania exista din 10. mai 1877 si Transilvania nu-i apartinea sub nici o forma - in acest sens nu se poate vorbi de recastigarea terenurilor ardelene.

Acum 12 Zile
Martin Tamas
Martin Tamas

Daca iei in calcul unirea din 1600 ,incepe sa capete sens.

Acum 12 Zile
Teodor Sandu
Teodor Sandu

SI MINTI CA UN ANTI-ROMAN !

Acum 13 Zile
Teodor Sandu
Teodor Sandu

Baiete, cumplit le mai amesteci !!! Lasa-ne !!!

Acum 13 Zile
CORNEL STAN
CORNEL STAN

BOUL asta habar nu are de istorie ! Complet incompetent!

Acum 13 Zile
Vlad CCC
Vlad CCC

Atunci spune tu :-)

Acum 2 Zile
adrian ene
adrian ene

Este o minciuna ceea ce spuneti... Nu in sensul ce am cedat si ce am castigat se pune in discutie...Basarabia,Transnistria pana la Bugul de sud si pana la Tisa a fost teritoriul Romanesc. Habsburgii puteau sa isi salveze Imperiul daca ii lasau pe Unguri din Brate si construiau o Romanie de la muntii Balcani Pana la Tisa si Bugul de sud...Romanii aveau nu au optat intre Transilvania si Basarbia ci a fost intrarea de partea unei parti pentru ca Rusia era oricum din dezintegrare (ca si Habsburgii) dar spre deosebire de Habsburgi Rusia era economic mult mai slaba.

Acum 13 Zile
Oli X
Oli X

O Transilvanie bogată, dar nu datorită acelei majorități de populație românească, care de altfel, era și în Moldova și în Țara Românească. Toate orașele mari, au fost dezvoltate și fortificate de sași sau de unguri... tare asupriți erau oamenii în Transylvania de s-au dezvoltat așa de bine și atâția români au trecut Carpații pentru unt rai mai bun, cum se întâmplă și în prezent. Dacă Spania ar fi vecină cu România, nu m-aș mira de s-ar râvni la teritoriul Spaniol, pe baza populației românești de acolo :-)).

Acum 13 Zile
Stefan Antohe
Stefan Antohe

15:53 franta a facut parte din antanta, nu din puterile centrale, clipurile tale sunt pline de astfel de greseli

Acum 14 Zile
Tudor Dan Chirila
Tudor Dan Chirila

Atentie cade par mai degraba. Cam amateur-ish

Acum 14 Zile
F1shM!nn
F1shM!nn

8:08 *1916

Acum 14 Zile
Cosmin Mâșu
Cosmin Mâșu

Ministru de Apărare dude...

Acum 14 Zile
Valentin Dincă
Valentin Dincă

Cadrilaterul nu a fost niciodată al României până în 1913. E un teritoriu ce nu ar fi trebuit anexat.

Acum 14 Zile
Nicolae Prisacaru
Nicolae Prisacaru

Adevar zici, a fost o greseala comisa de Romania care mult timp nu va fi uitata de Bulgaria.

Acum 9 Zile
Roro Mil
Roro Mil

@Adrian Nunu Ghinionul Bulgariei ca si-a tinut Cadrilaterul in portofel....

Acum 9 Zile
Romulus Buta
Romulus Buta

@Adrian Nunu 😃😃😃😃😃😃😄😄😄😄😄😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Acum 13 Zile
Adrian Nunu
Adrian Nunu

Nu ne am putut stapanii 😁

Acum 13 Zile
petrutt31B
petrutt31B

Mata cant seo păstrat fusta aia rosie

Acum 15 Zile
Cristian Giani Alexa
Cristian Giani Alexa

Dezinformare programată.... de ce? Cine știe, știe!

Acum 15 Zile
Ion Dragu
Ion Dragu

de ce zici șapti și nu șapte ? E oribil. Șaptesprezece e corect

Acum 15 Zile
Aizis Zizis
Aizis Zizis

Are mai multe greseli de limba. Ciudat...

Acum 15 Zile
go way
go way

Atentie, Cad Mere!, Prefer oameni inteligenti nu natarai ca tine.

Acum 15 Zile
Liviu Petrica
Liviu Petrica

La asta ma gandeam si eu inainte sa vad videoul tau. Daca vream sa vedem romania trebuie vizitat vaslui, bt, iasi si oltenia. Asa era toata romania mare de nu statea transilvania si bucovina sub austroungari.

Acum 16 Zile
Razvan Geamanu
Razvan Geamanu

Se pronunță feldmareșalul von machensen😅

Acum 17 Zile
Barna Bálint
Barna Bálint

Fazonul

Acum 15 Zile
Barna Bálint
Barna Bálint

Cu gazonul,pardon

Acum 15 Zile
Aleena
Aleena

Nu stiu de unde te-ai "inspirat", dar ai dat-o rau de gard! Mai rau este ca te urmaresc multi tineri, iar unii chiar cred balivernele astea! Mai bine ramaneai la "cate furnici sunt pe planeta" ...erai, cel putin, amuzant ;)

Acum 17 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Așa mi se pare și mie.. Franța făcea parte din puterile centrale ..😂😂😂

Acum 17 Zile
Adrian Bota
Adrian Bota

Fa ceva și despre Bucovina (mai concentrat pe Bucovina de nord), despre soarta Cernăuțiului, deportările masive de bolșevici , rolul Bucovinei in Marea Unire etc.

Acum 17 Zile
Mugur Stefan
Mugur Stefan

@Adrian Bota Puteti sa ne recomandati cativa autori ? asta ca sa respectam principiile lui A D Xenopol !

Acum 11 Zile
Adrian Bota
Adrian Bota

citește istorie și nu numai ruseaca, ucraineasca ci si franceza, germana, romaneasca etc. si apoi sa insisti

Acum 11 Zile
Mugur Stefan
Mugur Stefan

@Adrian Bota așijderea sau asemenea ?

Acum 11 Zile
Adrian Bota
Adrian Bota

@Mugur Stefan altundeva sau altceva?

Acum 11 Zile
Mugur Stefan
Mugur Stefan

@Adrian Bota adică ? Cred că am vorbit destul de deslușit, dacă nu pricepi problema e altundeva..

Acum 11 Zile
Diva Senzationala
Diva Senzationala

N-am pierdut nimic, moldovenii erau rusificati cu mult inainte de-a se forma Romania !!!

Acum 18 Zile
Crown
Crown

@Ș Mușat orice pădure are și uscături.

Acum 9 Zile
Diva Senzationala
Diva Senzationala

@Ș Mușat pai la voi ce sa faca? Cea mai săracă tara din Europa, la nivelul lui Sierra Leone. Plus mai sunteți voi care plângeți după cetățenie. Cetățenia romana acordata basarabenilor e o pomana profund nemeritata.

Acum 16 Zile
Ș Mușat
Ș Mușat

@Diva Senzationala Hai că va maninca străinii pe voi , aveți străini în Romania mai mult de cit întreaga noastră populație . Ride hirb de oală spartă .

Acum 16 Zile
Diva Senzationala
Diva Senzationala

@Ș Mușat Haha, nu mai pot de frica. Dacia nu a fost in totalitate ocupata de romani ! Moldovenii din Romania nu sunt acelasi lucru cu rusii de peste garla !

Acum 16 Zile
Ș Mușat
Ș Mușat

@Diva Senzationala E o cauză pierdută pentru tine- propria gîndire .) Scrii mizerii despre noi peste tot ...probabil cineva din R.M prea mult te-a supărat ..nu e vina întregului popor .Ești prea încrezută și prea optimistă , istoria pe unii nu va învățat nimic . E greu unora să recunoască că de-a lungul timpului tot pămîntul Dacilor doar in vasalitatea a stat . La vorbăraie sunt toți pricepuți ...la lucruri normale mai puțin .Te sfătui să nu vorbești vorbe urite despre noi ,că te dau in judecată ! Cu moldovenii nu e pierdut nimica macar din motiv că avem citeva milioane de moldoveni pe teritoriul României , pe pămîntul lui Stefan Vodă.Fii atentă la vorbe !

Acum 16 Zile
Mr. Franco
Mr. Franco

Pare interesant, dos youtube oferă subtitrări în limba engleză pentru limba română?

Acum 18 Zile
Ion Brad
Ion Brad

Titlu ilogic. Una n-o exclude pe cealaltă. Deci ba da - am pierdut Basarabia. De 2 ori: 1812, 1940 (1944 e din același film cu 1940). În rest, absolut logic că dacă ai 2 obiective să-l urmărești pe cel (a) mai fezabil; și (b) care îți asigură o bază solidă pentru atingerea ulterioară a obiectivului 2. Din același motiv a început construcția de autostrăzi pentru legătura cu Vestul. O autostradă Arad - Sibiu ajută aproape întreaga țară să exporte; pe când o arteră Iași-Tg. Mureș ar ajuta doar o zonă relativ mică. E normal să se înceapă cu prima; apoi aceasta începe să ”producă”, să cntribuie pentru a dezvolta restul. În 1941 România a început cu eliberarea Basarabiei, pentru că o alianță cu Rusia bolșevică era de neconceput (Moscova fusese mai agresivă cu noi decât Berlinul; apoi ideea de monarhie cu cea de comunism nu mergeau împreună).

Acum 18 Zile
Catalin Rusu
Catalin Rusu

ma refer la transilvania si bucovina

Acum 18 Zile
Catalin Rusu
Catalin Rusu

asa sa hotrat atunci dacu nu erram putin mai patyrioti (curve)si ramaneam cu rusii le aveam pe amndoua

Acum 18 Zile
Mugur Stefan
Mugur Stefan

BOU

Acum 16 Zile
Tudor Costache
Tudor Costache

Inainte te apreciam dar faci enorm de multe greșeli in video-uri, daca nu stăpânești un subiect nu mai face video-uri pe tema respectiva, cand faci research trebuie sa fii foarte atent la detalii, erorile astea continue denotă dezinteres pentru subiect, iar pe un canal cu conținut de documentar sau care prezinta niste evenimente reale asa cv nu e permis

Acum 19 Zile
boogdyvl
boogdyvl

@Cocutsa M greșeli grave ... Franța sa faca parte din puterile centrale?? Serios ?? 🤣😂🤣😂

Acum 17 Zile
Tudor Costache
Tudor Costache

@Cocutsa M nu zic ca omu nu muncește, problema e ca pt un canal factual, ar trebuii sa aiba mult mai multa grija cand face research si compune script-ul, daca erau 2-3 greseli mai era cum mai era, dar face mult prea multe pe clip, si asta nu se intampla la un clip din 10,ci cam la fiecare

Acum 18 Zile
Cocutsa M
Cocutsa M

Daca nu ar exista decat documentare perfecte nu mai invatam eu acum despre eforturile de razboi ale Romaniei din WWI. Nu toata lumea e dispusa sa citeasca zeci de carti sau manuale pentru a afla informatiile astea, si clipurile de genul sunt foarte educative, chiar daca nu 100% corecte. Mai bine sa stii un subiect pe jumatate decat sa ramai ignorant. Daca esti dispus sa faci tu un video pe tema asta care sa fie 100%, absolut, incredibil de corect promit sa ma uit si la tine. Pana atunci hai sa apreciem munca omului si sa criticam mai putin, ce zici?

Acum 18 Zile
Lorand Toth
Lorand Toth

Ce bine ai explicat! Poate invatam si eu istoria mai usor in scoala daca profesorii mei ar fi stiut sa explice ca tine 😉👍

Acum 19 Zile
Lorand Toth
Lorand Toth

@boogdyvl cum se zice in Ardeal.... No! 🙈

Acum 17 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Normal că ți convine🤣🤣 că nu e cea reală ...

Acum 17 Zile
Barna Bálint
Barna Bálint

Vräjealä de 2 Lei,antanta pt comportamentul "exemplar"al armatei române din wv1 sí în special pt pacea de LA buftea ,luase în calcul cä transilvania sä devinä cä Stat independent ,formát din mai múlte,cantoane în functie de etniile din fiecare zonä,iar brätianu sí take ionescu au expediat-o pe Regina Mária cu o sleatä de doamne de companie LA niscai serate "literare" ,LA Paris,unde gratie serviciilor sexuale prestate de nimfomanä LA tigrul din Paris,Ati anexat 103miikmpätrati.deci pe scurt:transilvania,_=sex gate Regina Mária vs clemanceau .

Acum 19 Zile
Andrei Vlad
Andrei Vlad

@Barna Bálint dupa ce Rusia ne rusifica,voi ce credeti ca o sa faceti? Rusia are interes sa nu existati nici voi in estul EU.

Acum 10 Zile
Ditzu Beck
Ditzu Beck

@Barna Bálint deci tu ești moldovean sau oltean!

Acum 10 Zile
Barna Bálint
Barna Bálint

@Ditzu Beck apoi dacä transilvania se umplu cu moldoveni,olteni

Acum 10 Zile
Ditzu Beck
Ditzu Beck

Balint, tu ești de partea Ungariei, dar folosești cuvinte vechi românești: niscai, șleată - bunică-mea din Moldova folosea cuvintele astea :)

Acum 10 Zile
Andrei Vlad
Andrei Vlad

@Barna Bálint daca Ungurii nu erau asa rasisti poate mai aveau o sansa.

Acum 12 Zile
Zhn Raul
Zhn Raul

Ce acuze, citeste putin in wikipedia despre evenimente.

Acum 19 Zile
EUGEN POPESCU
EUGEN POPESCU

MOLDOVA ESTE UNA SI TOATĂ MOLDOVA ESTE O PROVINCIE A ROMÂNIEI. CĂ ASTAZI EXISTĂ REPUBLICA MOLDOVA E DOAR... BIROCRAŢIE. PATRIA MOLDOVENILOR ESTE ROMÂNIA. 1. MOLDOVA ESTE O PROVINCIE A ROMÂNIEI. 52% DIN MOLDOVA ISTORICA (MEDIEVALA) ESTE IN GRANITELE ACTUALE ALE REPUBLICII ROMÂNIA, IMPARTITE IN OPT JUDETE: SUCEAVA, BOTOSANI, NEAMT, IASI, VASLUI, BACAU, VRANCEA SI GALATI. 2. 5 MILIOANE DE MOLDOVENI TRAIESC IN ACESTE 8 JUDETE (MAJORITATEA MOLDOVENILOR). IN REPUBLICA MOLDOVA TRAIESC APROXIMATIV 2,5 MILIOANE, IN UCRAINA MAI PUTIN DE 1 MILION (TOTAL APROXIMATIV 8,5 MILIOANE). 3. REPUBLICA MOLDOVA E DOAR... BIROCRAŢIE. MAREA MAJORITATE A CETATENILOR MOLDOVENI CONSIDERA CA ACESTA ESTE UNUL "CAPTURAT" DE MAFIA OLIGARHICA DE LA GUVERNARE, IMPLICIT DE BIROCRATIA DE LA TOATE NIVELURILE. 4. PATRIA MOLDOVENILOR ESTE ROMÂNIA. 5 MILIOANE IN ROMANIA + 1 MILION IN REPUBLICA MOLDOVA AU CETATENIE ROMANA. ADICA 6 MILIOANE DIN 8,5 MILIOANE.

Acum 19 Zile
Oliver Goicov
Oliver Goicov

Este regiune, nu provincie, iar asta se aplică pentru întreaga țară, adică România . E o diferență aici! Voi, bucurestenii, nu știți altceva decât de orașul vostru și de "provincie", dar zis cu un aer (să nu zic beșini) de superioritate. Nu suntem colonia bucurestiului, să fie foarte clar chestia asta!

Acum 3 Zile
nnecenn
nnecenn

Primele secunde, primele minciuni. România a devenit independentă pentru că rușii au învins în războiul ruso-otoman din 1877.

Acum 19 Zile
Mihaela C
Mihaela C

Cu sprijinul Romaniei, solicitat expres de catre tar

Acum 19 Zile
acss gde
acss gde

14:48 Daca nu era August in poza credeam ca e in WW2 acolo

Acum 20 Zile
Darius Fetescu
Darius Fetescu

r/UnpopularOpinion

Acum 20 Zile
Badan Claudiu
Badan Claudiu

Salutare

Acum 20 Zile
Andrei Suman
Andrei Suman

un neam de tradatori si vanzatori de tara se afla la Bucuresti iar binele pielii lor este mai presus de binele tarii

Acum 20 Zile
Andrei Suman
Andrei Suman

din aceasta cauza ca romania a fost salvata de moldoveni santeti porniti sa o asupriti si sa nu dati bani de la buget pentru mmoldova

Acum 20 Zile
Andrei Suman
Andrei Suman

din aceasta cauza domnilor senatori si deputati incepeti sa ganditi

Acum 20 Zile
Igor Ciaric
Igor Ciaric

Toate prosti.. bunei mai ao povestit tot alt ceva.. vidio ista ii unionist...

Acum 20 Zile
Cri
Cri

Dar de ăștia de la PNL ( zis după fapte PSD 2 ) care scumpesc traiul din Ro și ne îndatoreaza, probleme reale ale noastre nu spui nimic ? Asa facem noi ne preocupa alte rahaturi numai de ce ne afectează nu ne preocupa deaia fac toți sclavi străinilor anti români tot ce vor din țara asta, pentru ca influenceri sunt majoritatea numai ignoranți cu privire la bună starea propriului popor.

Acum 20 Zile
Daniels 03
Daniels 03

Mereu am spus ca primul razboi mondial a fost castigat la o margine mica. Intrarea Romaniei in Primul Razboi Mondial de partea puterilor centrale in 1916 (lucru ipotetic, putin probabil sa se fi intamplat oricum ai aranja piesele) ar fi putut sa asigure victoria Germaniei in Est cu mult mai devreme, posibil destul de devreme incat ofensivele concomitente lansate pe frontul de vest sa aibe loc inainte intrarii americii in razboi. Daca Germania era dispusa sa ofere termeni de pace ingaduitori, e posibil ca Franta si Imperiul Britanic sa fi picat de acord cu un armistitiu care sa readuca situatia la cea dinainte de 1914, lucru care ar fi adus victoria teoretica a Germaniei si ar fi solidificat Marele Razboi in paginile istoriei ca o baie de sange care nu a rezolvat nimic (mai mult chiar ca in cursul nostru istoric)

Acum 20 Zile
AdrianB
AdrianB

Mack(E)nsen nu Maksen in plm

Acum 20 Zile
Romulus Buta
Romulus Buta

Cum ? Nu Macson ? 😄

Acum 13 Zile
florin beblea
florin beblea

Titlu de rahat...Si povestea la fel..

Acum 20 Zile
Octavian Lungu
Octavian Lungu

Unguri au dat dislike🤣

Acum 20 Zile
Rares si Mihai
Rares si Mihai

Moldova* scz

Acum 21 o Zi
Rares si Mihai
Rares si Mihai

Sa stii ca asa e ...ca din cauza ca Transilvania apartinea a Ungurilor si a fost timp de multi ani ocupatie Ungureasca .... Transrylvania este o regiune mult mai bogata decat celalte regiuni a Romaniei ..adica Romania si Valahia...( tara romaneasca)..si din cauza aia am prefert-o pt aducea mult mai multe beneficii decat basarabia..ca si Ungaria si in ziua de azi si in trecut e si a fost o tara mai bogata si mai instarita decat noi...am si luat cultura europeana noi Romanii...ca am avut si cultura sovietica pe cremea comunistilor da acu facem parte din Europa

Acum 21 o Zi
Detailing Garage Vicont
Detailing Garage Vicont

Intre 1867-1918, Transilvania si Banatul era o periferie foarte saraca a regatului ungar. Mai sarace erau doar Galitia, Dalmatia, Bucovina si Croatia-Slavonia (parte a regatului maghiar). Traiau in mare prosperitate in imperiul habsburgic sau in regatul maghiar ??? Vechiul Regat avea un PIB pe cap de locuitor mai mare decat toate provinciile alipite in 1918. O spun documentele vremii, din surse romanesti, rusesti si austro-ungare. Vedeti cum erau Timisoara, Oradea, Arad, Cluj, Bistrita la 1910 si cum sunt acum ... comparativ cu orasele din Ungaria dupa 103 de ani de administratie romaneasca! P.S. Romania Mare nu ar fi fost asa mare la 1918 (cu ce e peste Prut) ... daca nu ajungeau bolsevicii la putere!

Acum 15 Zile
SMArTwo
SMArTwo

Cine a zis?? Ungurii au distris documente care atesta continuitatea in Transilvania ..Cetatea dacică Napuca , devenit castrum Napoca trebuei sa iti dea de gândit Valahia este vechea Dacie omule, o spun izvoarele istorice externe, cele interne au fost vanate si distruse Multumita scolii ardelene in marr parte

Acum 17 Zile
Frites Au Cheddar
Frites Au Cheddar

Just jumping to this channel to learn Romanian :) Mulțumesc Alex Cozma! 🇷🇴🇷🇴🇷🇴🇷🇴🇷🇴

Acum 21 o Zi
Iuliu Cipleu
Iuliu Cipleu

Les frites sont bonnes en Roumanie aussi. :)

Acum 19 Zile
alex Alex
alex Alex

Decât sărac și bolnav , mai bine bogat și sănătos

Acum 21 o Zi
alex Alex
alex Alex

@verigo hotell ești viu ? Pe planetă 🌍 ??

Acum 14 Zile
verigo hotell
verigo hotell

Vorbești că un politician 😡 vorbeștii despre ei nu despre tine

Acum 15 Zile
Emi WSS
Emi WSS

Tot ce i romanesc trebuie sa fie ROMANESC..punct !!

Acum 21 o Zi
bartolomeu2050
bartolomeu2050

Acum a-m pierdut tot,si s-a nu v-a mire asta .Meditatie profund si o s-a ajungeți la aceiasi concluzie.

Acum 21 o Zi
Dragos Ursu
Dragos Ursu

Maestre esti mare, iti apreciez eforturile si energia.

Acum 21 o Zi
badescu ciprian
badescu ciprian

cum ai ajuns la cuvinde precum ''Nu Am Pierdut Basarabia, Am PREFERAT Transilvania''...INVADEZE'' ...POPULATIA ERA IMPOTRIVA trupelor romane la intrarea in transilvania ''au fugit'' ...etc? Prietene cu toata stima dute si lasane..

Acum 21 o Zi
James Bond
James Bond

Adica daca in urma pactului Molotov-Ribbentrop, rusii isi doreau Transilvania si nu Basarabia, atunci Romania avea sa lupte cu rusii… cred ca nu… ar fi bine sa spunem multumesc ca Rusia si-a dorit doar Basarabia si nu au impartit Romania ca si Polonia.

Acum 21 o Zi
Constantin Raileanu
Constantin Raileanu

Hai ca sa o dau cat mai pe scurt: La cate greseli ai facut un clipul asta, iti sugerez sa-l stergi.

Acum 21 o Zi
mid mid
mid mid

ROMANI!!! FACETI MARE GRESALA CA NE NUMITI PE NOI BASARABENI!!!! DE ASTA MULTI MOLDOVENI NU VOR CU ROMANIA!!! NE PORECLITI CU PORECLA DATA DE RUSI IN 1812!!!! NOI SUNTEM MOLDOVENI ROMANI!!!! SI VEZI EU VREAU CU ROMANIA!!!!! DAR MII GREATA CIND AUD DE CUVINTUL BASARABIA!!!! NU NE MAI NUMITI BASARABENI,ANUME DIN ACEST MOTIV MULTI NU VREAU CU ROMANIA!!!!!

Acum 22 Zile
Ditzu Beck
Ditzu Beck

Unii nu știu bine istoria și de unde vine numele, dar asta nu trebuie sa fie un motiv de dezbinarea. De pe vremea lui Ștefan cel Mare (că sa dau un punct de referință), Moldova România și Republica Moldova are un singur teritoriu numit Moldova sau Moldavia.

Acum 10 Zile
Ionut Bogdan
Ionut Bogdan

Majoritatea dintre romani nu vor cu moldova.. asa ca stai linistit

Acum 12 Zile
Licu Gurin
Licu Gurin

Frumoase Poze😂👍

Acum 22 Zile
lexa axel
lexa axel

Bati campii cu Transilvania bogata si etc....Sub Austro ungari ,romanji din Transilvania au fost manipulati si spalati pe creier,iar drepturile lor ca oameni erau minime! Mai documenteaza te macar cu scrierile politice ale lui Eminescu pentru inceput.Incearca sa fii obiectiv ,mai oviectiv

Acum 22 Zile
spancioc sergiu
spancioc sergiu

Armata Romana nu avea munitie si nici mancare destula , stie el ceva dar nu tot . e ok omu Like dar cu astea a gresit , cercetati daca nu credeti .

Acum 23 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Până și Camil Petrescu in ultima noapte de dragoste întâia noapte de razboi precizează că soldații români se bucurau la resturile găsite de la nemți sau hainele de iarna uitate prin tranșee . Camil Petrescu fiind părtaș la război

Acum 17 Zile
Andrei Necula
Andrei Necula

fon maxen ?

Acum 23 Zile
Vlad Donoiu
Vlad Donoiu

Petre P. Carp nu era germanofil. El era rusofob.

Acum 23 Zile
Vlad Donoiu
Vlad Donoiu

@Horia Pop Da, am greșit eu. Voiam să spun rusofob. Vă mulțumesc frumos că mi-ați atras atenția

Acum 22 Zile
Horia Pop
Horia Pop

Pardon! Era germanofil.

Acum 22 Zile
Terra Prime
Terra Prime

Frumos! se vede ca ai muncit la acest clip foarte multe informatii, de unde ai reusit sa te documentezi mai exact, P.S. cu toate acestea am dat like cand te-a intrerupt copilul :)

Acum 23 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Cred că de la unguri s a documentat că sunt multe neadevăruri spuse ..

Acum 17 Zile
Fr Gh
Fr Gh

N am vazut atatia intelectuali ca n sectiunea asta de commenturi in viata mea😂😂😂

Acum 24 Zile
boogdyvl
boogdyvl

@Fr Gh sunt greșeli mari spuse. Aberații chiar Franța făcea parte din Antanta nu puterile centrale . Noi nu aveam armament modern cum zice . Am intrat total nepregătiți in razboi

Acum 17 Zile
Fr Gh
Fr Gh

@boogdyvl Istoria nu e o stiinta exacta.

Acum 17 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Boss daca erai și tu comentai la tâmpeniile de le zice asta in documentar

Acum 17 Zile
kaZZ3m
kaZZ3m

Am luat bacu

Acum 24 Zile
kaZZ3m
kaZZ3m

@Alexandru Cozmin si mie

Acum 23 Zile
Alexandru Cozmin
Alexandru Cozmin

Îmi place poza ta....și eu am văzut regele șaman :)

Acum 23 Zile
Marcus Filimon //
Marcus Filimon //

Dude.. Ascultă-mă "-NIMENI NU VREA UNIRIE CU BEȚIVII DE PESTE PRUT" !!Nr 2 mondial la consumul de alcool, vârste sub 18 ani,..

Acum 24 Zile
Ungureanu maria
Ungureanu maria

Basarabia este parte Rusia și Chișinău Republica Moldova

Acum 24 Zile
Ungureanu maria
Ungureanu maria

Rușii au loat. Moldova Chișinău de la românii

Acum 24 Zile
Ungureanu maria
Ungureanu maria

Rușii au moldova de la români Moldova Chișinău Republica Moldova Chișinău este parte Rusia

Acum 24 Zile
DAVV
DAVV

@Ursulețul Vrâncean 😂😂😂😂😂 adevărat

Acum 21 o Zi
Ursulețul Vrâncean
Ursulețul Vrâncean

Îi cam tare vodca. Mai pune apă în ea. 😂 😂

Acum 23 Zile
Georgi Marinov
Georgi Marinov

Interesant, merci.

Acum 24 Zile
George Ionita
George Ionita

Care este explicația trimiterii tezaurului in Rusia , faceți un video clip.

Acum 24 Zile
xhaka xhaka
xhaka xhaka

Tezaurul si Basarabia sunt conectate

Acum 24 Zile
George Ionita
George Ionita

Colo rău colo rău și noi la mijloc .

Acum 24 Zile
adrianv11
adrianv11

Și uite așa am ajuns să mă contrazic cu pustimea și nu numai, pentrucă ei au învățat istorie în 27:28 minute, in timp ce au lipsit de la orele de istorie sau nici măcar nu au deschis manualele de istorie, ce sa mai zic de vreo bibliotecă... Cică educație Mai îmi spunea unu odată că Hagi a jucat doar la Barcelona, deși îi spuneam că a jucat și la Real Madrid, însă el știa mai bine, pe motiv că juca la pariuri🧐

Acum 24 Zile
MU13 PSD
MU13 PSD

BASARABIA PLAI CU SOARE TE-AU CALCAT RUSII-N PICIOARE

Acum 24 Zile
Андрюша Рояль
Андрюша Рояль

Eu zic ca mai bine Transilvania decât Basarabia. Transilvania e de 20x mai bogata decât Basarabia. Basarabiei ii sta bine cu Russia.

Acum 24 Zile
vkzb
vkzb

5:11 si cine 5:13 e un copil ce stranuta in fundal? Ai ceva sa ne spui?

Acum 24 Zile
Ștefan Manea2005
Ștefan Manea2005

Fisa

Acum 20 Zile
Kent Fyeratanye
Kent Fyeratanye

Frate dar ce ai inceput sa debitezi?Basarabia si Europa a fost impartita de marile puteri ,ce naiba vorbesti acolo ? sau incepi sa rescrii istoria. auzi tu motiv calculat. Titluri de KK Cadrilaterul tot asa a fost si cu el ? o pierdere calculata?

Acum 24 Zile
maftei m
maftei m

O mulțime de aiureli...

Acum 25 Zile
Manu
Manu

Ador videoclipurile tale și ca ne dai foarte multe informații și ești foarte carismatic dar nu te obosi singur punandune noua videoclipuri in fiecare zi

Acum 25 Zile
Mihai Tarnaruțchi
Mihai Tarnaruțchi

Moldova e România🇲🇩🇷🇴.

Acum 25 Zile
OhTryAgain
OhTryAgain

depinde la ce te referi, Moldova, o zona a romaniei sau Republica Moldova (basarabia)

Acum o Zi
Mihai Tarnaruțchi
Mihai Tarnaruțchi

@Corneliu Pociumbanu o prostie mai mare nu am auzit.

Acum 5 Zile
Corneliu Pociumbanu
Corneliu Pociumbanu

Basarabia este Patria mumă Rusia!

Acum 5 Zile
leonard adrian
leonard adrian

august von mackensen ....nu MAXEN ... 🤣🤣🤣🤣 de la el vine chestia cu capul de mort la chipiu....e o mare personalitate .

Acum 25 Zile
Serban Ovidiu Isaila
Serban Ovidiu Isaila

ce teritoriu primit inapoi de la bulgari in 1913? g-zuss...

Acum 25 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Nu era nici al bulgarilor . E chestie de semantică .. oricum e bine că ne putem contrazice inseamna că și tu ai citit și ești pasionat. Nu am incercat sa zic cu răutate commul

Acum 17 Zile
Serban Ovidiu Isaila
Serban Ovidiu Isaila

@boogdyvl ala o fost luat în 1913 nu reluat dar sunt sigur și nu presupun că nu știi de treaba asta.

Acum 17 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Cadrilaterul .. presupun că nu știi ce e ala

Acum 17 Zile
Rotaru Ioana
Rotaru Ioana

Vă salut din Chișinău 🇲🇩🔜🇷🇴❤️

Acum 25 Zile
Based Boy2017
Based Boy2017

Eu te salut din Bucuresti ! Chisinau si Bucuresti - 2 inimi romanesti.

Acum 6 Zile
MegaSzekely
MegaSzekely

Numai bine!

Acum 23 Zile
gava ninel
gava ninel

Salutări !

Acum 23 Zile
Falxus
Falxus

Esti petarda , man!! Ai tulito prin cucuruz rau de tot!

Acum 25 Zile
Valeriu Florea
Valeriu Florea

200 comentarii

Acum 25 Zile
Gandeste Jmechereste
Gandeste Jmechereste

Au fost opriti de prosti ,mai simplu, ce atate explicati🤣

Acum 25 Zile
Mihail Popa
Mihail Popa

Ți-as recomanda sa ai mare atenție cu astfel de postări. Faptele nu sunt nici acum bine clarificate (cu atât mai puțin agreate) de istorici. Le poți îmbracă sub forma de pamflet, dar nu cred ca asta-i locul potrivit pentru mai mult de-atât. In rest, felicitări pentru postări!

Acum 25 Zile
Blitzkrieg
Blitzkrieg

3:42 ceva imi pare cunoscut

Acum 25 Zile
Kuk Habakuk
Kuk Habakuk

România a ocupat Basarabia (asta nu scrie în manualele de Istorie). La 6 ianuarie 1918 Armata Română trece Prutul (fără a cere voie de la cei de la Chișinău). La 27 martie 1918 Sfatul Țării votează Unirea, dar este votată sub presiunea armelor. Vreo 3 deputați, care au fost împotriva Unirii, au fost împușcați de soldații români.

Acum 25 Zile
Kuk Habakuk
Kuk Habakuk

@Based Boy2017 Cu sovieticii e clar, se știe cum procedau.

Acum 6 Zile
Based Boy2017
Based Boy2017

@Kuk Habakuk Realitatea istorica este ca in 1918 Unirea Basarabiei cu Romania a fost democratica. fiind rescunoscuta international in 1920, deci prin asta s-a dovedit ca Unirea a fost corecta si democratica. Iar in 1940 si 1944, Uniunea Sovietica a ocupat ilegal si criminal Basarabia si Bucovina de Nord. Au avut tupeul satanistii sa imparta Basarabia in 3 parti: nord si sud la Ucraina, centru R.Moldova. Sovieticii n-au tinut cont de nimic, de parca era mosia lor, poate ca basarabenii nu doreau sa intre in componenta URSS si nu doreau sa le fie impartit teritoriul in 3 bucati.

Acum 6 Zile
Kuk Habakuk
Kuk Habakuk

@Paul G Ce mi-ai spus tu, scrie în manualele de Istoria Românilor, asta e varianta oficială. Eu nu-s împotriva Unirii ce a fost la 1918, doar că Istoria ce o învățăm la școală nu prea corespunde uneori cu realitatea istorică.

Acum 15 Zile
Paul G
Paul G

Mistretule lasă vodka, minciunile bolsevice și pune mana pe carte. La 24.01.1918 era declarată independenta. Armata romana a intrat în jumătatea Moldovei cotropita in 1812 de Rusia la chemarea Sfatului țării de la Chișinău și cu avizul generalului rus Dmitri Scerbacev din cauza haosului, distrugerilor provocat de armatele ruse anarhizate, în parte bolsevizate ce erau în retragere de pe frontul românesc după ce au abandonat aliatul in urma acordului de la Brest Litovsk de ieșire din război, pentru că Sfatul Țării amenințat de bolsevici sa poată decide liber calea în viitor. Actul de Unire de la 27.03.1918 de revenire la partea de la care a fost ruptă samavolnic în 1812 s-a făcut în baza dreptului la AUTODETERMINARE. Bucovina furata de austrieci la 1775 tot din Moldova a făcut exact la fel, a revenit și ea acasa. Acelasi drept la autodeterminare au folosit Finlanda, Estonia, Lituania, Letonia, Polonia cotropite de Rusia pentru independenta si jumatate de Moldova pentru independenta & unire. Negocieri între Romania și bolsevici au fost în timpul conferinței de pace la la Paris (1919), la Conferința de la Varșovia (1921) - aici bolșevicii au propus recunoașterea Basarabiei contra tezaur, Conferința de la Genova (1922), contactul de la Haga (1922), Conferința de la Lausanne (1923), Conferința de la Viena (1924), Protocolul de la Moscova (1929), Convenția de la Londra privind definirea agresiunii (1933), negocierile de la Montreux (1936) Titulescu-Litvinov. Vreme de 22 de ani s-a afirmat liber identitatea naționala a Moldovei, a fost evitata catastrofa războiului civil dintre bolsevici și albi, foametea organizată, represiuni, deportări, marea teroare din anii '30, sute de mii de oameni inclusiv ruși și ucraineni au fugit atunci peste Nistru in Romania sa scape din paradisul bolsevic, vezi masacrul bolsevic de la Olănești (1932), s- a evitat dezmembrarea care a urmat după cotropirile din 1940, 1944, doua judete din sud date la ucraineni. In 1991 ca și statele baltice, Moldova a declarat din nou independenta fata de ocupant. A fost primul pas următorul este revenirea acasa

Acum 15 Zile
boogdyvl
boogdyvl

Asta ai învățat tu🤣🤣🤣

Acum 17 Zile
mihai.dr1
mihai.dr1

Respect

Acum 25 Zile
Happiness of Self
Happiness of Self

Mândru că sunt român 🇹🇩♥️💪

Acum 25 Zile
Negomires
Negomires

ce TD?

Acum 14 Zile
Jeanne of Arc
Jeanne of Arc

Ma dezamagesti Alex.

Acum 25 Zile
Eduard Pascal
Eduard Pascal

Nu se spune Macsen ci cum se scrie: Makensen. Of, of, of...mama ei de cultură generală. In rest...e OK.

Acum 25 Zile
Berariu Ionut
Berariu Ionut

Ai înnebunit și tu și zaiafet cu razboaie

Acum 25 Zile

următor

DOCUMENTAR RECORDER. 30 de ani de democrație

3:01:11

Ed Sheeran - Shivers [Official Lyric Video]

3:29

LISA - 'LALISA' M/V

3:27

LISA - 'LALISA' M/V

BLACKPINK

Vizionare 204 mil

Cristi Mega - Amatorule [Official Video] 2021

3:21

Cristi Mega - Amatorule [Official Video] 2021

Big Man Romania

Vizionare 299 K

Primul Razboi Mondial In Putin Peste 9 Minute

1:09:21

Primul Razboi Mondial In Putin Peste 9 Minute

Atentie, Cad Mere!

Vizionare 109 K

Istoria Lumii In Putin Peste Doua Minute

2:54:20

Istoria Lumii In Putin Peste Doua Minute

Atentie, Cad Mere!

Vizionare 485 K

MASERATI NU ESTE Masina Cocalario

19:46

MASERATI NU ESTE Masina Cocalario

Atentie, Cad Mere!

Vizionare 45 K

1000 LUCRURI UIMITOARE

2:45:05

1000 LUCRURI UIMITOARE

Atentie, Cad Mere!

Vizionare 486 K

Masina De Vis, Falimentara

21:18

Masina De Vis, Falimentara

Atentie, Cad Mere!

Vizionare 107 K

Capitalism - sau ce?

1:01:36

Capitalism - sau ce?

Cătălin Moise

Vizionare 153 K

2020 A Fost Un An GROAZNIC, Iata De Ce

1:11:54

2020 A Fost Un An GROAZNIC, Iata De Ce

Atentie, Cad Mere!

Vizionare 406 K

Ed Sheeran - Shivers [Official Lyric Video]

3:29

LISA - 'LALISA' M/V

3:27

LISA - 'LALISA' M/V

BLACKPINK

Vizionare 204 mil

Cristi Mega - Amatorule [Official Video] 2021

3:21

Cristi Mega - Amatorule [Official Video] 2021

Big Man Romania

Vizionare 299 K

Ed Sheeran - Shivers [Official Video]

3:58

Ed Sheeran - Shivers [Official Video]

Ed Sheeran

Vizionare 27 mil

CUM E POSIBIL ASA CEVA ?

11:13

CUM E POSIBIL ASA CEVA ?

Andrei Cosmin

Vizionare 126 K

Miraj Tzunami - Asu nr 5 (Manele noi ) 2021

2:49

Miraj Tzunami - Asu nr 5 (Manele noi ) 2021

Kompact Play Music

Vizionare 111 K

O zi din viața unui mecanic de locomotivă

15:55

POLITIA MUZICII: S-A SPART GASCA 5GANG

11:48